Frakt & Leverans

Här kan läsa om våra aktuella frakt och leveransvillkor. Läs gärna alla våra Köpvillkor också.

Vi skickar normalt ditt paket inom 24 h efter att du lagt en order hos oss. Undantaget helg och röda dagar, då skickas paketet nästkommande vardag.

Frakt och leveranssätt

Våra normala leveranstider är 2-4 dagar om inga yttre omständigheter försvårar för fraktbolaget att utföra leveransen. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen. 

  • Leveranssätt: PostNord Varubrev (49 kr) eller till DHL Servicepoint (69 kr) inom Sverige. 
  • Inom EU skickar vi med UPS, Fedex eller DHL.
  • Om beställningen överskrider 499 kr bjuder vi på frakten.
  • Om du handlar från ett annat land utanför EU kontakta [email protected] 
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected] så fort som möjligt.

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss [email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Kunden står för returfrakten.

Ej uthämtade varor

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse inom 14 dagar går den i retur till oss. Vi kommer då att debitera dig 250 kr för vårt arbete med hantering av varorna och extra fraktavgifter. 

Vid eventuell tvist hänvisar vi till den Europeiska Kommissionens online-plattform (ODR)  för tvistlösning. Vid uppkomsten av en tvist hittas information gällande lösningar på ODR's hemsida: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SV

Vid en eventuell tvist följer vi gällande lag 8.3 ARN & uppförandekoder. 

Ditt paket skickas ut till dig igen. Väljer du att låta produkterna gå tillbaka till oss kommer vi att dra av 250 kr på din faktura.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation? 

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Det händer ibland att svars mailen hamnar i skräpposten så kolla gärna den vid mail kontakt med kundtjänst gällande retur frågor.