Frakt & leverans vilkor 

Här kan du läsa om våra aktuella frakt och leveransvilkor. Läs gärna alla våra Köpvilkor

Vi skickar normalt ditt paket inom 24 h efter att du lagt en order hos oss. Undantaget helg och röda dagar, då skickas paketet nästkommande vardag.

Leverans

Våra normala leveranstider är 2- 4 dagar om inga yttre omständigheter försvårar för fraktbolaget att utföra leveransen. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen. 

  • Vi skickar med DHL Service Point (80kr) och PostNord Varubrev (59 kr).
  • Om du handlar från ett annat land än Sverige inom EU är frakten 130 SEK.
  • Om du handlar utanför EU kontakta [email protected]
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected] så fort som möjligt.

Det är köparen ansvar att ange korrekt adress,e-post och mobilnummer vi lagd order.

För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. 

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

6.1

 Hur går du tillväga vid reklamation? 

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Frakt och leveranssätt

DHL Service Point 80 kr. Om beställningen överskrider 499 bjuder vi på frakten.

Mindre paket skickas med PostNord Varubrev (59kr)  

Hämtas påvårt lager görs  i Björklinge och är praktiskt om du arbetar eller bor i närheten, eller har vägarna förbi. Efter lagd order kontaktar vi dig när varorna är redo att hämtas.